Drakborgen igen

Igår var en sån där lite sämre dag för mitt psyke. Jag kan ha såna där deppiga dagar ibland. Då man bara vill ligga i sängen och dra täcket över huvudet. Men som tur var räddades dagen då vi följde med svärmor och hennes gubbe till Holmö brygga och åt middag där. När det vart klart att vi skulle följa med så vände mitt humör på en gång. ??? Knepigt.

Efter vi varit där for vi till birsta för att Micke skulle köpa fler saker till sitt nya lödintresse, han ska "modda" om en arkadsticka. Och det har varit så mycket pyssel runt de där så ni kan inte ana...

När vi till slut kom hem så kände jag för en promenad, så jag tog och laddade upp mobilen och begav mig ut på en prommis. När jag hade vänt om för att gå hem igen så var jag verkligen på hugget så jag tog och joggade en bit. I 5 min i sträck hann jag jogga innan jag var tvungen att sluta på grund av att jag fick sån mjältugg på höger sida. Vad är egentligen mjältugg?? Är det diafragman som får kramp eller vad tusan är det som gör så ont??

Det är så skönt att gå ut en sväng när man lyssnar på bra låtar under tiden. Skönt att få komma iväg hemifrån och få vara för sig själv plus att man får röra sig också. Man känner sig så otroligt duktig när man kommer hem och står i duschen och tvättar av all svett.

Idag åkte jag, Micke, Kira och Kiras farmor till drakborgen. Åh, gud vad hon härjar. Enda gången hon satt någorlunda still var när hon fick pannkaka. Sedan var det fullt ös medvetslös hela tiden. Men det är skönt att hon vågar springa omkring där själv. Man får bara hålla ett öga på henne. Men inne i själva borgen följer vi med också. Hon gillade den stora rutschkanan väldigt mycket, det skulle det åkas i om och om igen. Men till slut så kunde vi sitta nedanför den så sprang hon upp själv, för att då kunde man hålla koll på henne hela vägen. Och svettig som attan blev hon, hela håret var alldeles blött, man kunde tro att hon kom ut ifrån duschen.

Väl hemma fick hon hoppa i badet innan läggdags, och Micke sa att det hade gått väldigt lätt att lägga henne idag. Det tror jag det efter en sån här stojjig dag. Redan kl 18 fick jag lägga mig för att sova en liten stund innan åkte och jobbade.


Är är förresten lite fakta ifrån Wikipedia ang mjältugg, var tvungen att leta upp det :) Och det var det som jag trodde :P

"Håll eller mjälthugg är en typ av värk i kroppens ena eller båda sidor i magtrakten under revbenen och uppkommer vanligen vid kraftig fysisk ansträngning, särskilt efter måltider. Orsaken till värken är okänd men en hypotes är att diafragman som sitter som en skiljevägg mellan buken och bröstkorgen smärtar på grund av syrebrist.

Två sätt att minska risken för håll kan vara att avstå från hel måltid precis innan träning och att värma upp ordentligt. "


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0