Efterlängtad natt

Åh, det var så skönt inatt. Kira sov hela natten i sin säng ända till klockan sju. Jag behövde bara stoppa in nappen i hennes mun igen vid två tiden. Det var det enda. Gud så skönt det var att få vakna av sig själv och inse att hon ligger i sin säng och klockan var hela 07.00

Idag var Jag och Kira med Carro, Vince & Levis på sista babysången för den här terminen. Men som tur är så börjar det efter nyår igen, det är så himla roligt att vara med på babysången. Det kan jag verkligen rekommendera till andra. Vi åt spagetti och köttfärssås idag, och ville jag vara duktig och göra iordning det till kira med. Så jag gick ut på nätet och sökte fram ett recept. Och sen när jag håller på med maten, då jag har hällt i allt i vattnet (man kokar hennes mat) så ser jag att det skulle bara vara 3 dl vatten till typ 10ggr mer mat än vad jag gjorde iordning. Och jag som hade tagit typ halva kastrullen med vatten, jag trodde att man skulle hälla bort det senare. Dumma jag, jag kan inte med och laga egen barnmat, har inte lyckats en enda gång. Kira tog en tugga, sen ville hon inte ha mer, inte konstigt. Köttfärsen vart alldeles korning och grådaskig. Stackars Kira som har en mamma som är så dålig på att laga barnmat. Efter den där middagen for jag och Kira till ikea och köpte en gardinstång. Och kira tappade sin napp där, jag hade precis stoppat in den i mun på henne och nån sekund senare ser jag att hon inte har den i munnen. Och jag hittar den inte i vagnen heller, då börjar jag att bli lite nervös eftersom hon var trött ocskå. Man vill ju helst inte att hon ska hålla på och skrika där inne. Jag får gå och leta på golvet, men ingen napp. Troligtvis så har den åkt under nåt, men man vill ju inte lägga sig på golvet och titta under, det ser lite lustigt ut. Vi skulle egentligen gå på barnenshus efteråt och köpa julklappar till kusinerna men då vart det raka vägen hem igen.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Kira med sina nappar ;)

2008-12-04 @ 21:26:35
URL: http://carr0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0