Stressig start

Imorse klev jag och Kira upp 05.45 för att vi skulle hinna äta lite frukost, klä på oss, smörja in Kira med miniderm, borsta tänderna och jag skulle också sminka mig. Dum som jag är trodde jag att vi skulle hinna allt på 40 min. Jag börjar att jobba kl 07.00, och då ska man hinna gå från parkeringen, byta om i källaren, för att sedan gå hela vägen upp till avdelningen. Min plan var att åka hemifrån 06.30. När klockan var 06.35 går jag och Kira ut ur lägenheten, stressar som fan ner till dagis och klär av Kira sina kläder och skyndar mig in med henne och bara lämnar över henne. Kira blir jätteledsen så klart, och mitt hjärta vrider sig. Fy fasen vad hemskt det var, även fast jag vet att hon slutar bara jag gått runt hörnet. Nästa morgon som jag ska lämna henne på dagis innan jobbet kliver jag upp 05.30 senast. Jag far iväg med bilen 06.47. Ändå är jag på jobbet 07.01.

På jobbet hade dom redan hunnit ta rapporten av nattpersonalen och höll på att rapportera till dagens undersköterskor. Det verkade som att det finns en oskriven regel att man är där före kl 07.00. Det är inte alltid lätt att komma i exakt tid när man har småbarn. I morse till exempel vägrade hon att ta på sig sina kläder, skor och jacka. Då tar det tyvärr lite extra tid på morgonen. Får försöka göra det bättre nästa morgon jag ska lämna henne.

Nu ska jag beställa mat på matservice.se :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag såg stressen i hela dej! Fattades bara att du skulle leta nycklarna som en tok, dom låg ju så fint på vagnen ;-) Å du, kör LUGNT till jobbet!

2010-02-16 @ 22:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0