Lustiga små barn

Idag fick jag vara hemma från jobbet för att Micke hade feber och mådde inte alls bra och Kira var för dålig för att vara på dagis. Great! Fjärde dagen på jobbet så vabbar man. Ja, ja, så kan det gå ibland. Nu jobbar jag inte förrän på måndag, så jag hoppas att inte jag har åkt dit tills dess. Än så länge har jag klarat mig. Det enda jag har gjort idag är att jag var till apoteket och köpte alvedon, strepsils och flytande bricanyl. Men imorgon blir det desstå mera att göra. Det är tänkt att jag ska hinna med handla mat, köpa ett litet bord på jysk, åka in till sjukhuset för att gå på möte med nya sjukhusdirektören Stigbjörn Olofsson, han ska presentera hur omorganisationen skall gå till på sjukhuset. Det ska bli väldigt intressant att höra. Sen kanske jag, Kira och Micke åker till mamma för att gratta henne. Hon fyller år idag, men hon ska egentligen ha kalas på lördag, då jag är i huddik.

Kira skulle inte sova någonting idag mitt på dagen heller. Hon var för pigg för det. Kanske det berodde lite på att hon inte vaknade förrän 08.50. Men då fick hon slippa sovningen då. När klockan var ca 15.30 var det full rulle på henne. Hon gick av som en virvelvind, fullt ös också sedan nästan medvetslös :D Hon satte sig i soffan bredvid mig och det tog inte många minuter innan hon höll på att somna sittandes. Både jag och Micke ropade på henne, knuffa henne och reta henne, men inget skulle ha hjälpt. Med tills slut så fick vi upp henne på benen och efter att hon höll på att somna ståendes så kom hon igång igen. Hahaha, både jag och Micke fick oss ett riktigt gott skratt där.

Sedan ringde det på dörren. Det var budet som kom med maten som vi hade beställt på onlinepizza.se, Micke köpte pizza och jag en havssallad. Kira fick prinskorv och spagetti. Sedan var det dags för det utlovade badet som hon hade tjatat om halva dagen. Kira älskar att bada, på det här kortet har allt skumm försvunnit för att hon suttit så länge :)



Här har hon kommit på att det låter plopp då man har fingrarna i öronen för att sedan snabbt dra ur dom :D Barn är så himla roliga, gör så lustiga saker. Hur kommer dom på allt egentligen? Har man gjort att de där själv? Förmodligen, annars skulle man väl inte veta en massa?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Pojkarna fick bada idag dom med, att det är så kul! :P

BATA, BATA springer dom och skiker här hemma ;D

2010-02-12 @ 19:06:49
URL: http://carr0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0