Snorkusar här och där

Idag började morgonen hemma mycket bättre, jag gick ut till bilen 06.30 och när jag kom fram till bilen...ja...vad ser jag inte då. Jo, den är förståss helt igenfrysen. Ett tjockt lager med is över hela jävla bilen. Egentligen brukar vi ha den i garage, men på nåt vis så har dosan som man öppnar garaget med tagits ur bilen. Men jag hade en jädrans tur att jag för en gångs skull köpte en skrapa för två dagar sedan. Det var bara att börja skrapa rutorna, men det var bara det yttersta lagret som försvann. Jag fick ta i som fan för att få loss lite grann. Ja, ja...då kom man inte iväg i rätt tid idag heller. Ja, det ska alltid vara någon som kommer ivägen.

Idag var Micke så pass frisk så att han kunde ta hand om Kira så hon slapp vara på dagis. Efter att vi ätit pannbiffar med pressad potatis, sås och majskorn så åkte jag och mötte upp Carro på Butik Liten på Banérgatan. Där inhandlade jag en tröja för 30:-, en nattlampa med nasse och nalle puh på och en xylofon. Här spelar Kira för fullt, eller hon visar att hon har spelat :D



När jag låg med Kira i sängen för att hon skulle sova så känner jag att hon smeker mig på huvudet, men jag tänkte inte mer på det. Förrän hon ca 15 sekunder senare sätter sig upp och säger "kuse...sto kuse" då fattar jag vad hon gjorde i mitt huvud :/ Hon brukar alltid vilja att man tar och slänger sina snorkusar, och det var väl det hon ville nu också. Ohh, men inte i mitt hår tack! Micke berättade att han hade suttit i soffan förut idag och läst en tidning då han plötsligt kände att hon smetar något på hans underarm. Jo, det hade varit en rejält stor snorgubbe. Fy tusan vad äckligt :) Ja, ja, det är lillgumman det :D Hon vet ju att man inte får smeta dom överallt och det är ju bra det i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0