Skridskodax

Igår jobbade jag dagspass och då fick jag ansvaret helt och hållet över allt och alla patienter. Det kändes skönt i slutet av dagen att veta att man klarade av det, eftersom det här är sista inskolningsveckan. Efter jobbet var det bara att göra iordning nånting snabbt till Kira, det blev stekt korv och makaroner, för att sen bar det av till ishallen igen. Vi var där i måndags också och då var hon jävligt billig kan jag lova. Hon fick åka lite skridskor med mig på slutet av istiden. Och ingening var bra, hon skulle inte stå på skridskorna själv och sen skulle hon inte av med dom heller. Bara skrek. Suck....

Igår var jag dit igen för att hjälpa några tjejer inför tester i helgen. En mamma i klubben skulle ta hand om Kira under tiden för att jag orkade inte ha med henne på isen den här gången. Men mamma My tog tod på sig sina egna skridskor och tog med Kira ut isen. Den här gången gick det mycket mycket bättre för Kira, nu vågade hon väl inte gnälla så som hon gör mot mig :) Hihi, då vet jag hur man gör i fortsättningen. Att hon helst inte åker med mig, då kan eller vill hon ingenting.




Kira tycker det är roligt att åka skridskor, när hon kom hem så sa hon till pappa "Kira kåka skisso" och log som en solstråle. Mamma hoppas bara att det kommer att hålla i sig.

Jag och Micke skulle se på 2012 igår, och jag hann bara se ca 15 min innan jag kände att mina ögonlock blev väldigt väldigt tunga. Jag hade varit så frusen innan så jag tog ett varmt bad. Och det var efter det som jag blev helt deckad. Stackars Micke som fick se filmen själv än en gång. Den var säkert jättebra, jag hade velat sett den sen länge. Men jag får väl se den själv en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0