Första dagen på Cardiologen

Första dagen på det nya jobbet. Det var rätt så lungt idag, inga hjärtstopp eller någon som var jättedålig. Skönt de på sin första dag. Men som jag förutspådde så är det en massa saker som jag måste sätta mig och läsa på om. En del saker behöver man "bara" uppdatera från utbildningen, och en del saker är helt nya för mig. Jag måste bland annat fråga chefen om jag ska gå A-HLR (Avanserad Hjärt och Lung Räddning) det är då man är behörig att även ge akutläkemedel. Jag fick med mig en massa information hem som jag ska ta och läsa imorgon. Det är alltid lika spännande och plugga när man fattar det man läser och att man vet att man kommer att jobba med det dagligen. Upp imorgonbitti igen och nya äventyr väntar.

Inatt fick Kira krupp igen, lilla vännen mammas. Hon fick vara hemma från dagis idag för att hon var så hängig och snorig. Micke fick fara hem ifrån jobbet och ta hand om den hängiga lilla fröken. Om hon inte är pigg till imorgon så får Micke vara hemma med henne imorgon också eftersom jag kan ju inte vara hemma från mitt nya jobb på en gång.

Allt gick förresten bra i Umeå. Förutom bilressan upp, fy fan, vilket väder det vart efter Härnösand. Det blåste som bara den och sen var det fruktansvärt mycket snörök och halt på vägen. Det tog nästan 4 timmar att köra upp, det brukar ta 2,45 tim.

Nu ska jag gå och lägga mig och hoppas att jag får sova bra tills imorgonbitti.

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0