En heldag med besök

Idag vaknade vi inte förrän 07.15, det kändes väldigt bra att få sova till efter kl sju. Inte helt utvilad men ändå tillräckligt för att kunna kliva upp utan att ha ångest. När klockan blev halv åtta kom Micke hem ifrån jobbet, han jobbade natten. Det första Kira ropar när hon ser honom är "Min pappa!!" också springer hon emot honom med öppna armar. Ett sånt välkomnande är väldigt svårslaget. Man blir så glad!

Kira och jag åt frukost tillsammans, tittade på Tingeling och den försvunna skatten. Sen städa vi undan i köket och vardagsrummet. Jag städade även inne toaletten och sen kom min kompis Nina på besök. Hon håller på att plugga i Umeå nu, men hon är hemma hos föräldrarna över påsken så vi passade på att träffas lite. Vi tog en kopp thé och småpratade medans Kira försökte leka med henne. Och så klart måste man ta fram alla leksakerna till köket. Så helt plötsligt såg det ut som ett bombnedslag igen. Efter att Nina gått hem städade vi upp alla leksakerna igen och jag passade på att ta en dusch för att snart skulle farmor och Lage komma på påskbesök.

Dom hade med sig påskgodis till Kira, mig och Micke. Puh...vad mycket godis det var. Jag hoppas att det kommer att dröja länge innan det är slut. Annars betyder det att man vräkt i sig godis :D

När klockan började närma sig halv fyra så var det dags att åka in till tågstationen och möta upp morbror Robin. Det var väldigt intressant att titta på tågen och hon blev faktiskt lite glad över att se Robin. Jag trodde inte att hon skulle komma ihåg honom. Men det kanske är för att vi pratat så mycket om honom.

Sen bar det av hem till mammsen (min mamma) för att vi var bjuden på middag där idag. Hon bjöd på kycklinggryta, köttbullar, sill och ägg. Ett slags påskbord. Mätt som tusan blev man förståss. Och tror du inte att Kira fick ett påskägg där med?? Så nu har hon godis så det kan spruta ut genom öronen på henne.


Nu ska jag och Micke passa på att se på film, det var väldigt länge sedan nu. Ska bli kul att få mysa lite ihop.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0