Glad påsk!

Idag vabbade jag pga att Kira hade krupp igår och hon var ganska hängig idag. Det blev iaf bättre med krupperiet idag, men då har hon haft ont i magen hela dagen istället. Vi tror att hon inte har bajsat på några dagar och att hon var förstoppad igen för att hon fick gå och hålla tillbaka flera gånger idag. Hon fick laktulos av mig på förmiddagen så hon bajsade lite på toaletten på eftermiddagen med Micke. Sen på kvällen så gick hon och pruppade och pruppade :) Magvärken gick iaf över, puh... Hon hade så ont i magen mitt på dan så att hon rörde inte ens lunchen trots att det var en av hennes favoriter. Spagetti och köttfärssås. Under eftermiddagen så kräktes hon till och med två gånger, troligtvis för att det var stopp i magen. Stackars liten som har sån besvär med lillamagen ibland.

Idag har hon fått bli sminkad till en liten påskkärring :) Kanske hon får gå och påska med nån nästa år :D



Hehe, gud vad glad hon blev när jag sa att jag skulle sminka henne. Vi satte oss på golvet och hon ner i sminkväskan och letade, fick tag på ett täckstift som jag har som ser ut som ett läppstift i formen och hon på med det på läpparna :D Haha, hon vet nog...synd bara att det blev beiget på läpparna :D

En gång kom jag på henne när hon hade fått tag på sminkväskan, då satt hon på golvet och hade tagit på foundation på en svamp och sen smetade hon det i ansiktet, precis som mamma gör :D ♥

Jag tror att jag kommer att ha svårt för mig att hålla band på mig att inte sminka Kira för tidigt. När går egentligen gränsen? Om det är kalas eller nån tillställning, vid vilken ålder är det tillåtet att barn ska få ha lite smink? Om hon börjar med konståkning så kommer jag garanterat att sminka henne lite, för då känns det mera tillåtet. Och då kanske hon är 6-7 år vid sin första tävling.

När vi gav henne påskägget hon hade fått av pappa så såg an verkligen vilken lycka hon kände när hon såg vad det var för något i det :D Sån lycka bara barn kan uttrycka sig i ögonen!

Nu ska jag gå och sova, ska upp 05.30 imorgon för att gå med Kira på dagis och sen sticka till jobbet.

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: J

Hur gick de me lämningen på dagis idag då?? Rätt stängt va ;-) "vi" är lediga alla röda dagar :-) Hoppas de ordnade sig me barnvakt Glad påsk Trevl helg Höres nåt Kram J

2010-04-02 @ 16:02:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0