Lördagen i Oslo

Igår vaknade jag kvart i tio. Det var väldigt skönt :D Sen åt vi en frunch som bestod av hemmagjort rågbröd, sallad, kokt ägg och the. Brorsan klev upp tidigare för att baka brödet också så att det var alldeles nygjort. Lyxfrukost ;)

Sedan tog vi och for till Oslo centrum och gick omkring i ett par timmar. Sedan gick vi till Norges nya Operahus som byggdes för 10 miljarder. Vilket vackert design hus. Dom har byggt så att man kan gå upp efter taket.

Här är ett konstverk som kostade 13 miljoner som stod alldeles utanför Operahuset.

Jag, pappa och brorsan :)

 

Sen åkte vi till en pannkaksrestaurang där jag tog pannkaka med rökt lax och ostcreme. Det smakade väl sådär. Men den brorsan tog smakade mycket bättre, det var pannakaka med kycklingfile och jordnötssås. Väldigt annorlunda maträtt :D men det är roligt att prova på något nytt.

Sedan var vi proppmätt så vi for hem och vilade en liten stund ca en halv timme. Sedan var gick jag och Robin och spelade tennis en liten bit bort ifrån där han bor. Det var skitroligt. Det måste jag och Micke göra när jag kommer hem igen :D Hahaha

 

Efter tennismatchen tog sig Robin och Tor Even sig ett kvällsdopp. Och efter det åkte vi till stan igen för att då var det gratiskonsert vid operahuset. Dom har en stor scen ute på vattnet framför huset där det var Norges

Operasymfoni orkester som spelade. Så vi var ca 10 000 personer som satt på taket och tittade och lyssande i den varma sommarkvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0