Lite smått irriterad på saker och ting

Åhh, vilken jävla natt onsdagsnatten var. Vi satt nog ner 15 min allt som allt under hela natten. Det var nånting hela tiden. Och det kom patienter ifrån akuten med jämna mellanrum. Nä, det var verkligen inte roligt. Och en fruktansvärd träningsvärk hade jag också, som att det inte räckte att man gick fram och tillbaka hela tiden ändå utan varje steg skulle göra ont också. Ja, jag gnäller som fan men det skiter jag i. Det var inte kul.

Sitter nu på jobbet igen, kl är 24.00 och vi börjar bli helt klara nu. Hoppas hoppas att resten av natten blir lugn!!

Som det stod i ST igår, att sommaren hade flytit på bra. Ja, jag vet inte vad jag ska säga om det....jag vet inte hur många gånger som bara jag har jobbat då det varit smockat på akuten och att det inte finns några platser att lägga in patienter på, utan alla avdelningar har fått ta överbeläggningar. Så, ja, jag vet inte vilka det är som gör så att saker och ting flyter på....om det inte är personalen som får ta allt extra jobb.

Egentligen borde det vara som det är i USA. Är det fullt på sjukhuset så får dom lägga in patienterna på ett annat sjukhus. Eftersom det nu envisas att vi i lilla västernorrland ska ha 3 akutsjukhus, så använd då för fan alla vårdplatser! Inte bara fylla sundsvalls sjukhus. Som t.ex. på förklossningen i sollefteå skall det vara samma bemanning som det är här i sundsvall fast det föds minst 3 ggr så fler barn här. ???. Bort med sossarna ifrån landstinget!! Dom har gjort sitt nu. Suttit där i många herrans år och se vad dom gjort med detta sjukhus!

Jag satt hemma med min laptop och skulle skriva ett inlägg därifrån och samtidigt lägga in lite bilder. Men att ens få dit en enda bild tog över 10 min. Så jag stängde ner hela skiten istället. Nä, jag har annat för mig i mitt liv än att bara sitta bakom den där cp datorn och glo och vänta på att nånting skall hända. JAG VILL HA EN NY!! Hoppas jag får en i födelsedagspresent, fast det är 3 månader kvar tills dess :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0