Kira

Jag har kopierat min kompis Carros blogg med denna text, fast jag skriver om det så att det gäller mig ;) Carro: Hoppas det går bra :)

Vad heter ditt barn? Kira Linnéa Blom
När var du beräknad att föda? 080319
Föddes barnet på utsatt datum, om inte när? Nej, hon väntade i 5 dagar.
Hur stor var barnet vid födseln? Hon var 52cm lång och vägde 3975g.
Hur lång tid tog förlossningen? 19½ timme.
Tog du någon smärtlindring? Ja.
Är du tillsammans med barnets pappa? Ja
Var barnet planerat? Nej.
Tog ni reda på könet? Ja, det gjorde vi.
Hur lång tid tog det för er att bli gravida? Eftersom det inte var planerat så vet jag inte.
Hade ni bestämt vad barnet skulle heta? Nä, vi hade tre olika förslag.
Hade du en svår graviditet: Nej, den var väldigt lättsam om man bortser från min konstiga ryggvärk.
Kan du tänka dig att skaffa fler barn? Ja :P
Har du fått några bristningar? Ja.
Var du nervös inför förlossningen? Nej, jag var förväntasfull!
Hade du några cravings? Lösviktsgodis.
Hur reagerade du/ni när du plussade? Jätteglada.
Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid? V6.
Hur mycket gick du upp i vikt? 16kg
Hur länge ammade du? 8 månader.
Vem är barnet mest likt? Mest lik mig ;)
Vad är det bästa med att ha barn? Allt som hon ger tillbaka och att man får en helt ny mening med livet.
Vad är det sämsta med att ha barn? Att man måste kliva upp alla dagar i veckan, utan undantag och att dom kostar en massa pengar.
Är ditt barn döpt? Ja.
Hur gammal är barnet nu? 2 år & 4 månader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0