Underbara barn

Hehe, för en gång skull så kommer jag faktiskt in på bloggen på jobbet. Klockan är nu 01.55, just nu är det lungt här på avdelningen så jag tänkte passa på att skriva lite.

Jag måste bara berätta en sak som Kira gjorde härom morgonen. När vi var på barnens dag fick Kira en godispåse ifrån en fickdamm. Och den där godispåsen skulle hon prompt ha på hennes nattduksbord när hon skulle sova, men den var så klart tom på godis, fanns bara armbandsreflexen och en hårsnodd kvar i den :) När hon hade somnat tog Micke ut den ur hennes rum och ställde den på diskbänken i köket. På morgonen efter så näst intill det första man hör ut av henne är att hon går och ropar "påsen!!....påsen!!.." hahaha, det lät så himla gulligt :D Den glömde hon inte bort i första taget inte.

Det är så jävla roligt att ha barn tycker jag, man får så mycket tillbaka. Visst kan det vara jobbigt att kliva upp på morgonen men samtidigt så vaknar man till världens bästa väckarklocka. Ibland får man en go puss på munnen och ibland så märker man att hon sitter och tittar på en i sängen och är jätteglad :) Och sen tar det inte lång stund förrän man hör hon säga att jag ska kliva upp för att hon är ""hungjig"

Längtar tills det blir dax att skaffa fler barn, och det känns verkligen skönt att man får planera den här gången. Men Kira säger att hon inte vill ha en lillasyster eller lillebror, men det kanske ändrar sig med tiden. Får vi hoppas iaf.

Var nyss ut på paw, där jag kan se vad jag får för lön den här månaden. Passade även på att kolla Mickes, och det verkar som att vi kommer att få rätt så bra den här månaden. Men då går väl nån bil sönder förståss. Brukar ju bli nåt sånt. Eller då när Micke åkte dit för fortkörning när han jobbade....ja, jag vet inte vad jag ska säga om det.... Men det är väl lätt gjort antar jag om oturen är framme.

Idag beställde jag en utlandsresa till mig och pappa. Eller i alla fall till Oslo ska vi :D Hihi, men det låter lite flådigare med en utlandsresa. Vi åker 13 augusti och kommer hem 17 augusti. Vi ska åka och hälsa på min bror som har bott där i ca 8 år.

Nu får det banne mig ta och bli lite sommar här. Vill ha värme jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0