Städning igen..?

Idag vaknade Micke 11:13 och han börjar jobba 11:15 :P Så han for upp som ett skott ur sängen, det hör inte direkt till vanligheterna :D Men jag somnade raskt om och kände vad skönt det var att få ligga kvar i sängen och sussa. Jag sov ändå bara till kl 13.20, men låg och drog mig i ca 20 min till. Jag kunde inte somna om, så till slut gick jag upp och började att städa undan. Fasen vad fort det blir stökigt, jag fattar inte hur det kan gå så snabbt. Det blir ofta så när jag jobbar nätter, för att då orkar man inte städa så mycket. Men vänta....det finns ju en till vuxen i hemmet....gör inte han nånting??? Nä, det kan han ju inte göra, för att om han gjorde det så borde det inte bli stökigt på en gång då jag slutar att städa. Eller hur??

Men nu är det städat igen, och då faller ett lugn inom kroppen, skönt.

När jag hämtade Kira på dagis idag så ville hon "gunga!!" sällan. Det ska hon alltid göra innan vi går hem. Och skulle hon bestämma så skulle hon väl sitta där i gungan än. Kia gunga fort!! säger hon :)

Halv sju kom mamma hem till oss för att hon skulle vara barnvakt till Kira medans jag låg och sov en stund och tills Micke kom hem ifrån jobbet. Ibland krockar det för oss, som tex idag. När jag ska jobba natt, då börjar jag 21.30 och när Micke jobbar kväll då slutar han 21.15. Så han hinner inte hem förrän jag måste åka. Lite jobbigt faktiskt när ingen endast går dagtid. Ännu värre var det när båda jobbade skift. Men vad ska man göra? Tyvärr kan man ju inte bestämma sina arbetstider, man får bara vara glad att man har ett jobb i dessa tider. Mickes vikariat går ut 18 augusti och mitt 31 augusti. Och vad som händer sen är ingen som vet.

Nu ska jag gå och ge antibiotika i.v och ta blodsocker på en patient.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jasså du städar då du har lillgumman på dagis ;-)

2010-06-23 @ 00:37:44
Postat av: Micke

Jag kan tillägga att det är Erika själv som ofta står för det största tillstökandet. Om fröken regering bara plockade undan lite mer efter sig själv skulle det inte behöva städas lika mycket ;)

2010-06-23 @ 03:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0