Blev mycket gjort ändå

Dagen började lite dyster, fint väder ute och ingenting var inplanerat. Sen var jag så himla trött imorse också så Kira fick kolla på tv medans jag låg och halvsov i soffan. Just en snygg morsa ;)

Men sen kl 10.00 plingade mobilen och det var Carro som undrade om inte jag och Kira hade lust att komma dit ett slag. Och det hade vi förståss :) Fast trött var man ju eftersom man inte riktigt hade vaknat till under dagen.

Jag och Kira tog cykeln och skulle vara duktiga på att cykla bort till Vävland. Tog Edsgårdenvägen till att börja med för att jag trodde att det måste ju finnas en cykelväg emellan så man slipper cykla runt. Trampade på en bra bit, men såg ingen avtagsväg som kunde leda bort mot Vävland, så jag chansade på en liten väg som anslöt sig till skogen. Och där hittade jag faktiskt en liten liten stig som nästan var igen vuxen. Kom väl in ca 20m, och där var det stopp, det var ett ställe som folk kastade gräs m.m. En väldigt stor suck kom kan jag lova. Det var bara att vända cykeln och dra den upp för det branta backen. När jag väl kom upp till vägen igen så såg jag att det fanns en massa blommor och gräs som hade fastnat i kedjan och i cykeln.

Sen vågade jag inte chansa att åka längre upp för att jag tänkte att då vet man ju inte hur långt man får cykla innan man kommer runt. Och mycket uppför hade jag ju cyklat, så jag var ganska mör i benen. Men det var väldigt skönt att rulla utför ett tag innan det var dags för den långa dryga backen upp till Vävland. Åhh, fy...faaaan....säger bara jag. Jävlar i helvete vad jobbigt det var. Jag trodde att jag skulle tuppa av efter vägen. För att man var inte direkt uppvätskad och varmt som sjutton var det. Vi kom iaf fram, kanske 1 timme senare. Tur hon har Kira som bara behöver sitta där bak och titta ut i naturen.

När jag skulle hem så berättade Carro att det fanns en cykelväg till Edsgården från henne. Så hon beskrev vägen, och när jag cyklade där så upptäckte jag när jag kom fram att det var ju nästan där jag hade varit. Ca 100 meter bort bara. Lite less man vart. Men nu vet jag iaf om den vägen, så det blir den nästa gång. Det var ju mycket närmare, och mindre backar.

På vägen hem somnade Kira där bak i cykelstolen så det såg ut som om nån hade skjutit henne :) Hängde som bara den med huvudet, hehe.

När Micke hade vaknat for vi till Birsta och där åt vi på Tex Mex restaurangen, åh, vad gott det var. Mina pulver påsar håller på att ta slut så det skulle inte ha räckt till imorgon så jag passade på att äta en middag med familjen. Jag tog en Chicken burrito och den var supergod, men jag åt inte så mycket av brödet eftersom jag ska försöka äta så mycket GI som möjligt. Sedan åkte vi till Media Markt och köpte Prinsessan och Grodan till Kira. Och efter det så var det så fint väder så det var synd att inte passa på att vara ute ett tag till så vi for till Sibylla och köpte mjukglass till oss alla och for ner till Laxodlingen och åt glassen i solen. Det var så mysigt :D Inte så ofta man hittar på saker med bara familjen.

Sen bar det av hemåt och Kira skulle kolla på filmen innan hon gick och la sig fastän klockan var redan 20.00. Men det fick hon för att jag trodde att hon somnar väl i soffan medans hon tittar, men inte då. Hon höll sig ta me fan vaken hela filmen fast hon bara hade sovit ca 20 min idag bak på cykeln. Men när filmen var slut och eftertexterna gick så somnade hon blixtsnabbt i mitt knä :D HAHAHA

Det måste hon ha ärvt av sin pappa, att inte somna medans en film håller på, INTE AV MIG!

Lite blandade bilder och från idag.






Kira på väg till dagis


Hehe, det var allt för idag :) Nu ska jag bara hålla tummarna att hon sover lite längre imorgonbitti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0