Midsommardagen

Hur faaan kan man ställa klockan på 14.00 när man har jobbat natt och ska jobba fler nätter??? Och dessutom väcka den andra personen som också har jobbat natt. Det var just det som Micke gjorde idag. Jag hade ställt klockan på 15.30. Men inte kunde jag somna om när han hade väckt mig vid den tiden. Åhh, lite less man blir.

Vågen stod i alla fall på 75,4 imorse, så 1kg till som jag gått ner. Sammanlagt har jag gått ner exakt 5,4 på 3 veckor. Det är jag väldigt nöjd med måste jag säga. Första veckan var det extremt mycket som jag gick ner, men det var säkert mycket vätska också. Och man ska ju inte heller gå ner för mycket för fort. 1 kg i veckan är nog ganska lagomt. Min första målvikt kommer att ligga på 70 kg. Sen därefter får jag se vad som händer. Redan nu ser jag skillnad över magen :) Men jag ska iaf ner 5 kg till!! Det måste bara gå. Hejja Erika!!

Och inte hann jag lägga in bilderna heller som jag sa. Kanske imorgon då??

Vi åt middag hos Mammsen idag. Hon bjöd på potatisgratäng och fläskfilé med smördeg runt om och till detta var det en super super god cherrysås som dom hade gjort själv. Mmmmmm gott! Man uppskattar mat på ett helt annat sätt nu när man inte äter varje dag precis.

Under dagen hade Mamma och Kira vare ute så att hon hade fått cykla, och dom hade tagit en ganska lång tur och Kira hade varit så duktig och cyklat hela tiden. I Bergeforsen är det platt nästan överallt, det är så himla skönt. När vi flyttar till ett hus så ska det vara så där. I Timrå är det fan inte platt nånstans i princip. 

Nu hoppas jag på en bra natt, natten som var började bra med slutade inte alls lika bra tyvärr. Aldrig roligt när en patient dör och det inte är förväntat.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Det tog ett tag för midsommarkorten va!? hehe ;)

2010-07-09 @ 22:50:58
URL: http://carr0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0