Erika virrpanna :)

Den här veckan har jag varit helt dagvill, i måndags kändes det så konstigt för att både jag och micke var ledig samtidigt och jag hade jobbat mycket veckan innan, inklusive helgen. Så för mig kändes det som att det var lördag. I mitt huvud hade det lika gärna kunnat varit det utan att jag hade tyckt det varit konstigt :) Sen har det varit så där varje dag.

Kira har börjat med nåt himla gulligt nu, hon säger jätteofta "Mammaaaa.....veeeet duuuuuu?" också svarar man henne, "nä, vadå?" och då vet hon inte vad hon ska säga, hihi. Hon fick andra sprutan av svininfluensa vaccinet igår. Micke fick flexa ut lite tidigare för att hinna till bvc. Så idag märkte vi att hon blev varm när vi kom hem ifrån dagis. Lillgummsan våran ♥

Nästa vecka ska jag få reda på om jag får jobba på prematuren i sommar :D Hoppas hoppas!! Jag vill så gärna jobba där. Jag känner verkligen att det är där jag hör hemma. Där är det både lugnt och akutsjukvård. Ibland sitter man och myser med de små knippena och ibland jobbar man mellan liv eller död för se små. Från början kan jag tänka mig att det är väldigt nervöst och så tills man kommer in i arbetet och man vet exakt vad man ska göra i alla situationer. Får jag inte jobbet där, ska jag försöka få jobba natt i sommar på lungkliniken. Det skulle också vara skönt, och få prova på att bara jobba natt några veckor, och särskilt över sommaren. Det är många som säger att det passade jättebra att jobba natt medans barnen var små. Så de skulle vara kul att prova det också. Jag får se hur det blir helt enkelt, men lite nervöst är det just nu :)

Åh, vad jag längtar till sommaren :) Sola och bada! Jag har även tänkt att måla om ute på terassen, så att det blir vitt och fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0