Jobbig dag

Har precis kommit hem ifrån jobbet nu. Hade ett kvällspass, men blev uppringd av chefen vid tio tiden där hon frågade om jag kunde komma in tidigare pga dagsköterskan var sjuk. Så kl 11.00 stämplade jag in mig. Jag säger bara det. Vilken dag, eller vilken vecka det har varit än så länge. Fy fasen vad mycket det har varit hela tiden. Man håller på att springa arslet av sig. Och det är 1000 saker i luften hela tiden, och om man börjar med nånting så blir man hela tiden avbruten för att tex telefonen ringer, nån anhörig vill prata med en, nån pat är dålig, har ont eller bara undrar något. Eller att de andra i personalen vill nånting. Jag har fått suttit ner i ca 15 min varje dag och fått slänga i sig maten, för att sedan springa och jobba igen. Hela tiden hela tiden får man ta snabba belsut och prioritera saker. Samtidigt som sånt kan vara roligt så är det väldigt jobbigt att det är så varje gång man jobbar. Är lite less nu! Nåt som är bra idag i alla fall är att jag fick kvalificerad övertid i 2,5 timmar.

Inte har tanten från barn ringt heller, ang vikariatet över sommaren som jag vill ha. Måste nog ringa upp henne imorgon. Hoppas hoppas....

Imorgon ska jag hämta ut min nya I-phone :D Det ska bli roligt. Kira och jag ska också gå ner till kyrkis och träffa Carro och Eline. Hade tänkt ta en promenad dit. Att gå dit är ju ingen konst, men det är ju när man ska hem som det blir jobbigt. Bara uppför! Puh, men det behöver döfläsket. Hoppas bara att det är fint väder.

Nä nu ska jag slänga mig i sängen, kommer nog slockna på två röda.

God natt!


Kommentarer
Postat av: J

Nej men fy vikken dag, eller vecka! Man MÅSTE ha lunchrast för att orka. Det ska man begära. Å helst när man jobbar så långa pass som du gör. Äre lika för alla? Någon måste kunna säga till :-)

Ta de lugnt nu o sluta stressa.

Har ju sett dej nåra mornar hur du far som ett yrväder haha.

Ja är likadan men blitt liiite bättre.

Börjar med att ställa kl i tid o kliva upp på ENGÅNG när den ringer ;-)

Ha de gott!

Kram J

2010-03-25 @ 17:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0