Näste man insjuknande

Ikväll har Kiras farmor varit barnvakt eftersom både jag och Micke jobbade kväll. Men Micke fick åka hem tidigare för att han har fått magsjuka, fast inte av den värsta sorten än så länge. Vi får väl se hur det utvecklar sig under natten. Hoppas bara inte Kira också åker på nån skitarsjuka bara. Ett litet dilemma blir det för mig nu. Jag kan ju faktiskt få på mig nå baskilusker och dra med mig dom till jobbet och smitta ner hela avdelningen där. Och är jag hemma så förlorar jag 1075:- Jag måste nog chansa med att inte bli smittad, har inte råd med att vara hemma för "i fall om att saker".

Det är alltid en sån skön atmosfär här hemma efter att farmor varit barnvakt. Hon städar och gör fint, även om det är små saker som görs så blir dom gjorda på andra sätt. Det märks på en gång och det blir alltid så bra. Jag måste nog ha en av världens bästa svärmor, kan inte tänka mig någon bättre. Hon är så himla snäll och omtänksam. Kräver heller ingenting tillbaka, eller hon VILL inte ha nånting tillbaka, och det kan man få dåligt samvete över.

Nu ska jag lägga mig och sova. Upp tidigt imorgon ca 05.30 för att troligvis gå med Kira på dagis till kl 06.15. Hon skulle egentligen vara ledig imorgon men vi får väl se hur Micke känner sig.

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0