Äntligen är all firning av Kira avklarad

Igår kom som sagt var systeryster med två av sina barn, Edwin 10 år och Jonatan 3 år och grattade Kira. Hon hade med sig en skiva med en massa klassiska barnlåtar. Åh, tack och lov :D Nu har vi i alla fall 2 skivor vi kan lyssna på framöver. Man börjar bli lite less på den andra. När dom skulle åka frågade Edwin lite tyst om han fick sova över hos oss. Han älskar att titta på när Micke spelar tv och dataspel. Han hade även med sig sin gitarr för att Micke skulle lära honom att spela nothing else matters. Och det fick han förståss, han är ju så stor nu så det är inga problem att ha honom här. Snarare att han hjälper till :P Mosters gofis! Snart är han för sjutton i tonåren :O

Efter Mia hade åkt så fick Edwin följa med mig och Kira på Ikea, för att han skulle köpa 2 st köksluckor...tjohooo....bara 10 st till, minst.....:) Jag satte fast en idag, och tror du inte på fan att det inte kommer att bli så lätt som jag trodde. Att det bara skulle vara att skruva bort luckan som sitter där och på men den nya. Näe utan då är inte hålen för gångjärnen i dörren på samma ställe som i dom gamla, så då måste jag borra nya hål för gångjärnen i skåpet. Eftersom att hålen som är där inte passar. Det måste vara ett hål mitt emellan hålen som redan är där. Mäta är inte direkt min starka sida. Det blir skitofta fel.

Idag kom Mickes brorsa med familj hit och grattade Kira. Tony och Cecilia har två barn, Maja 7 år och Malte 5 år. Kira fick två böcker, ett ritblock och tuschpennor av dom. Tuschpennorna kommer hon bara att få ha om man sitter med henne. annars blir det många kläder som kommer att sluta i soppåsen. Plus kanske några fler tapeter. En timme efter dom hade åkt så kom Carro, Jimmy, Vince, Levis och Eline hit. Dom köpte med sig thaimat så det var bara att hugga in på den supergoda maten :P Barnen fick äta makaroner med ostsås. Sen blev det tårta till efterrätt. Tur att tårtan blev uppäten idag, annars hade jag fått slänga den. Men det var nog mycket att Vince och Leivs förtjänst, dom tyckte om tårta :D Av Vince, Levis och Eline fick Kira två jättefina nallepuh tavlor, en My little pony häst, kritor och ritblock. Tack så hemskt mycket säger Kira! Det är så kul att se barnen leka med varandra nu när dom blivit lite större. Men dom är ändå lite reserverade mot varandra till en början. Så idag har det blivit en hel del lek för Kira.

Nu har Micke åkt till jobbet och Kira sover så sött i sin säng. Det är så skänt att bara få vara själv ett tag. Men jag ska nog gå och sova själv också för att jag är så trött efter den här helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0