Ledig dag

Idag var både jag och Micke lediga. Det har varit väldigt skönt. Jag hade tänkt att gå ner till kyrkis och träffa Carro och Eline. Men när jag stod och sminkade mig så kände jag att "nä, jag orkar verkligen inte att åka ner och umgås med en massa folk". Så jag stannade hemma istället. Det känns verkligen hemskt att man blir så slutkörd av sitt jobb så att när man är ledig så orkar man ingenting och det går ut över familjen. Alla inom sjukhuset har fick nya direktiv för några månader sedan, där alla ska jobba varannan helg. Och om jag tittar på mitt schema... så varannan vecka jobbar jag må, ti, ons, L, fre, lö och sö. Ledig må, jobbar tis, ons, tors och fredag. Och sen ledig helgen. Sen börjar det om igen. Och jag säger bara det, när man jobbar fredagen andra veckan så har man nästan jobbat i två veckor i sträck och bara varit ledig 1 dag (då är man alldeles slut efter en sex dagars vecka, så då vill man inte göra nånting) Så sen när två dagarsledigheten kommer, då har man en massa hemma att ta hand om också, plus att man ska hinna träffa någon kompis och kunna ta igen sig innan nästa sexdagarsvecka kommer. Så ser det ut för de flesta som jobbar på avdelningar på sjukhuset.

Fy faan säger bara jag. Och nu har jag inte jobbat där särskilt länge, jag förstår hur dom som har jobbat länge så här känner. Och jag kan verkligen förstå att det är många som går in i den berömda väggen.

Det har kommit ut ett mejl till alla som jobbar inom sjukhuset där dom uppmanar alla att vi ska ta ut alla minuter rast man har rätt till och att man inte ska gå hem en minut senare än man har på schemat. För att man ska försöka visa att det verkligen fattas personal. Som det är nu jobbar en person för ca 1½ person. Och om man tänker sig det på alla som jobbar på sjukhuset så blir det många tjänster till som behöver tillsättas.

Men att kunna strunta i en massa saker som berör patienterna är inte lätt. Det ligger ju också på mitt samvete. Det är nästan jämt saker som måste göras NU för att inte den och den patienten ska bli förhindrad, eller ligga och ha ont. Skulle man skita i saker och ting, det relaterar också i att patienterna ligger kvar längre dagar för att sköterskorna inte hinner fixa allting man bestämt på ronden tills att nästa rond med doktorerna är. Då blir det stilltje. Det är lite svårt att förklara, men hoppas ni fattar hur jag menar.

Idag hämtade jag ut min nya iPhone :D Tjohoo. Jag måste bara köpa mig andra hörlurar, mina öron är så små så jag måste ha såna där ploppar som går in i öronen. Till mddag så blev det köttgryta och potatis, mmm vad gott det blev. Vi bjöd även upp farfar, och han blev helt till sig i maten :P

Imorgon ska jag och en f.d kollega få se en obduktion :/  Undra hur det kommer att va? Man brukar få se hur dom sågar fram hjärnan och bänder upp bröstkorgen. iiiiiiii....låter inte så värmande precis


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hon ska använda samma dopklänning som jag hade då jag döptes. Pojkarnas dopklänningar är för små för henne :P

2010-03-26 @ 09:07:45
URL: http://carr0n.blogg.se/
Postat av: Caroline

KIJA, KIJA! står pojkarna och skriker när dom peka på Kiras kort som du har överst på bloggen ;) hehe..

2010-03-26 @ 18:53:34
URL: http://carr0n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0