Vem vinner Melodifestivalen?

Igår gick Kira och la sig så sent. Antagligen för att hon låg ute och sov i vagnen i ca 2 timmar. Så medans jag låg i sängen med henne för att hon skulle sova så blev förståss jag också jättetrött. Vi somnade vid 22 tiden, men lik förbannat så vaknade fröken strax efter sju.

Vi fick i alla fall bort alla kartonger och skit ner till förrådet igår. Skönt som fan. Så med en massa plats i sovrummet passade jag på att möblera om lite. Roligt med förrändring ibland. Nästa förvandling för sovrummet är en ny säng. Sen ska jag börja inreda med orientalisk/indisk stil där inne. Finns så mycket snyggt på indiska som jag vill ha dit in.



Efter vi åt middag for vi till min mamma och grattade henne i efterskott. Hon fick en sjal som jag köpt av en arbetskamrat som har en son som varit soldat i afganistan, där han köpte hem en massa sjalar och sålde. Hon fick även ett kort på Kira som är knäppt från dagis. Mamma bjöd på kladdkaka, och det var verkligen en kladdkaka :) Hon hade inte koll på tiden när hon gräddade den så den vart rejält kladdig i mitten men gud så gott det var :P Med grädde och mjölk till, farligt gott.

Sen hem till Melodifestivalen. Enligt mig så var det rätt låtar som gick vidare till finalen. Nog för att jag gillar Alcazar med i år var inte deras bidrag tillräckligt bra för mig. Och inte heller texten tyckte jag var så intressant. Jag har inte riktigt bestämt mig vilken jag ska heja på i finalen än. Det är ingen låt som är helt självklar för mig, jag tror att jag måste köpa skivan och lyssan på låtarna om och om igen innan jag hittar den som jag tycker är bäst. Men Hollow med Peter Jöback är ganska mäktig. Och sen att han är så jädrans snygg gör inte saker sämre heller :D Och vem tusan är Erik Saade?? En annan snygging som kom från ingenstans! Det är alltid lika roligt att ha nåt fint att titta på :P slurp...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0